Denne blog er startet i samme åndedrag som ebogen Webshop Hvordan er blevet til. Den er en supplementering til ebogen, hvor der løbende vil komme gode råd til det at have en webshop og nyheder angående ebogen. Køb bogen her
Gør din webbutik mere interaktiv og øg omsætningen
En mulighed for at skabe en øget omsætning i din webbutik er at gøre den interaktiv. Det vil sige at inddrage kunden og den besøgende. Interaktive tiltag i ebutikken kan øge din troværdighed og på et tidspunkt vil dine kunder anbefale andre kunder på dit website.
Interaktivitet i webbutikken kan være
- Et forum, hvor besøgende kan stille spørgsmål, som enten du eller andre e-handlende kan besvare.
- En blog, hvor du skriver relevante oplysninger, som e-handlende kan kommentere på.
- Et karaktersystem, hvor kunderne kan give dine produkter karakterer.
- Små arcade spil hvor kunderne kan spille imod hinanden og optjene rabat til din webbutik.
- Få dine trofaste kunder til at skrive artikler om dine produkter.
- Lav nogle konkurrencer hvor dem der skriver den bedste artikel får rabat til din webbutik.
Systemet arbejder for dig
Når du fx har et forumsystem oppe og køre med mange trofaste besøgende, vil systemet arbejde for dig. Nye besøgende vil komme til med spørgsmål og de gamle trofaste vil besvare. Det kræver så, at du belønner nogle af de mest aktive en gang imellem med gode tilbud eller sponsorgaver.
Forummet til din webbutik kan dog være svær at kontrollere, og du må ikke lave ret mange fejl før det kan gå galt. Sørg for at have styr på alle servicedetaljer og vær sikker på dine produkter virker inden du begiver dig ud i den slags. Alt andet lige er det altid bedre at have det på dit eget website, hvor du kan kontrollere og redigere i indlæg (dette er dog noget man ikke bør gøre af hensyn til troværdighed).
Ehandlende giver dig troværdighed
Får du nogle af dine tilbagevendende ehandlende til at skrive et par artikler om produkterne, eller et par gode anmeldelser, så kan det øge din troværdighed. Mange e-handlende kigger meget på anbefalinger og anmendelser. Leder kunden fx. efter et digital kamera, og ser at et par personer har sagt en masse godt om det, så er chancen betydelig større for at de køber det, end hvis der er givet negative udtalelser om det.
Lad endelig være med at anmelde dine egne produkter, det vil før eller siden blive opdaget og så skal der bruges rigtig mange kræfter på at få tilliden fra kunden tilbage, hvis det er muligt.
Websitet for ebogen "Webshop Hvordan".
Leave a Reply