Denne blog er startet i samme åndedrag som ebogen Webshop Hvordan er blevet til. Den er en supplementering til ebogen, hvor der løbende vil komme gode råd til det at have en webshop og nyheder angående ebogen. Køb bogen her
7 tips til at optimere din webshop til jule e-handlen 2007
Sommeren er næsten kun forbi, før vi rundt om i alle forretninger nu kan se julekalendere, vilde juledekorationer og julesang fra radioen. Det er også en tid, hvor e-handlen er på sit højeste, og man skal derfor have forberedt sin webshop til julehandlen.
.
7 tips til jule e-handlen 2007 i din webshop
- Planlægning er det vigtigste
Du skal plænlægge julehandlen i god tid. Du skal sørge for at give god tid til dem der laver dit marketingsmateriale, webshop billeder, flash banner annoncer. Du skal sørge for at indstille dine Google Adwords annoncer på julehandlen, så de passer med søgeord tilpasset julehandlen. (læs også hvordan Nicolas Zangenberg forklarer om Adwords kampagner på hans online markedsførings blog) - Relevant jule design
Sørg for at du får redesignet din webshop, så den får et juletema. Det kan give en god hyggestemning, og afspejler hvad kunden søger efter, når de nu handler julegaver på nettet. Men sørg for at de ikke ser indskudt ud, men integreret. - Udnyt din forside
Forsiden på din webshop er oftest indgangen for de besøgende (stadig husk det ikke altid er), og kan derfor udnyttes til at vise nogle julegaver, som er relevante for de fleste besøgende. Det kan også være en gennemtænkt søgefunktion, som gør at de hurtigt kan søge efter den rigtige julegave. Ex. Lav kategorier på 0-100 kr, 100-200 kr, 200+. Rigtig mange søger efter gaver i bestemte prisklasser. - Leveringstid skal være hurtig
Julegavekøb er ofte noget der sker i sidste øjeblik, og man vil gerne hurtigt kunne få sin gave. Det er derfor rigtig vigtigt, at de gaver du promoverer mest på din webshop også er produkter du har til rådighed. Omvendt det værste du kan gøre er, at fortælle kunden at julegaven kommer om 2 dage, hvis der så går 3 eller 4 dage. - Nyhedsbreve kampagne
Du skal have sat en kampagne op i dit nyhedsbrev, hvor du tilbyder forskellige julegaver. Det er her du kan fortælle hvilke varer som er meget populære i 2007, og hvad de fleste vælger. - Indpakning
Hvis du er ligesom mig, og ikke er særlig fantastisk til det julegaveindpakning, så har du her en oplagt mulighed for en let mulighed for at komme foran dine konkurrenter. Du kan tilbyde at pakke gaverne ind, hvilket også giver en meget mere komplet service. Pas dog på med at gå ned i alt for mange detaljer, da det hurtigt kan blive alt for tidskrævende. Planlæg dig ud af det i god tid. - Analyser dine data
Sørg for at gemme alle dine forskellige marketingsdata du har fået igennem hele jule e-handels perioden, da det er værdifulde informationer du kan bruge til de næste helligdage og julehandler. Ved at analysere trafik til din webshop, antal salg, feedback fra kunderne, statistik, etc, kan du lave en effektiv marketingskampagne til den næste e-handels høj periode.
Håber disse informationer giver dig den bedste julehandel for din webshop i 2007.
Har du endnu ikke en webshop, kan ebogen Webshop Hvordan hjælpe dig med det.
No Responses to “7 tips til at optimere din webshop til jule e-handlen 2007”
Leave a Reply
Websitet for ebogen "Webshop Hvordan".
[…] Hvis du lige vil have de sidste ting på plads for din webshop, så vil jeg råde dig til at gå over på Webshop Hvordan bloggen og læse de 7 tips til at optimere din webshop til jule e-handlen 2007. […]
Hej Brian
7 rigtig gode punkter.
Hilsen
Nicolas