Denne blog er startet i samme åndedrag som ebogen Webshop Hvordan er blevet til. Den er en supplementering til ebogen, hvor der løbende vil komme gode råd til det at have en webshop og nyheder angående ebogen. Køb bogen her
100 forskellige tips til din webshop
1. Lad aldrig en email stå ubesvaret hen i mere end 8 timer, for så vil din kunde være væk. (jo kortere tid, jo bedre service)’
2. Lad kunden se fragtprisen inden han skal registrere sig. Gør den så synlig som mulig.
3. Gør de formularer hvor folk skal skrive oplysninger mulige at autoudfylde, hvis man har den funktion i sin browser.
4. Bruger du et udenlandsk system, så få fjernet den rubrik der hedder ”states”.
5. Du skal ikke kun tilbyde at kunne betale igennem Paypal.
6. Gør din side så nem at købe fra som muligt. (ingen registrering, live chat etc.)
7. Tag et billede af dit kontor, eller kontorbygning og lig det under kontakt siden.
8. Folk skal kunne købe et produkt ved 2 klik, max 3 klik. Kunden skal kunne komme til et produkt på 2 eller 3 klik, lige meget hvor i webshoppen de er.
9. Lad dine produktsider være hurtige at vise, og gør det så muligt for kunden at trykke på et link til mere information.
10. Byg din eforretning op for brugeren, ikke for søgemaskinerne.
11. Giv kunden en fornemmelse for hvem du er.
12. Hvis du bruger en søgefunktion i ebutikken, så sørg for at den virker bedre end forventet. Den skal søge på mere end produktnavne.
13. Gør det muligt for kunden nemt at se dine fragtpriser, returret og handelsbetingelser.
14. Giv kunden en status på deres ordre, inden kunden selv spørger efter den. (evt. benyt PostDanmarks track&trace numre)
15. Behold den samme visuelle tilgang til alle de valg en kunde skal træffe.
16. Lav en detaljeret beskrivelse af dit produkt og funktioner. Svar på alle spørgsmål inden de bliver stillet.
17. Sørg for at din søgefunktion også kan vise efter farver og størrelser.
18. Hvis du kun sender til Danmark, sørg for at gøre det klart for kunden.
19. Sørg for at din ”om webshoppen” er fyldt med alle de korrekte oplysninger, og at den har nogle oplysninger kunden reelt set kan få værdi ved at læse.
20. Sørg for at holde din netbutik fri for stavefejl.
21. Lad være med at prale i din internetbutik, med mindre du reelt set har noget at prale med.
22. Hvis du er ny på e-handels markedet, så lad være med at oplyse det. Det er en stående invitation til folk der lever af at narre webshopejere.
23. Få et telefonnummer dedikeret til din e-forretning.
24. Få den største computermongol til at teste din e-butik.
25. Brug ikke standard produktbeskrivelserne fra leverandøren som alle andre også benytter.
26. Lyt til dine kunder. Inviter dem til at kommentere på din webshop og brug kritikken.
27. Oplys din adresse, ikke at du ligger mellem Matas og Føtex på hovedgaden.
28. Vis gode og skarpe produktbilleder.
29. Hold din webshop hurtig og simpel. Har du virkelig brug for en ønskeliste, tip en ven, kunderegistrering etc. Tilføj ikke bare en masse fordi du kan, tænk over hvad du viser.
30. Hold din indkøbsvogn så simpel som muligt, så kunden klikker væk når købet skal foregå.
31. Følg op på købet med en mail og bekræft at deres ordre er gået igennem.
32. Gør det nemt at bruge deres kreditkort. De skal ikke have tastet 16 numre og så se at det kun er de første fire der er indtastet. Datoen skal også kunne indtastes uden at tænke.
33. Installer et rigtig godt statistikprogram der kan fortælle hvornår kunden sprang fra i købet.
34. Hyr en god webdesigner der kan sørge for at dit website ser professionelt ud.
35. Gør din online butik handicapvenlig, gruppen for dem er stadig betydelig.
36. Et funktion med ”bedst sælgende” og ”mest populære” lister kendt for at booste salget.
37. Hvis du ligger højt i søgemaskinerne på nogle ord i din niche, forsøg så at skrive ordene lidt forskelligt nogle få steder, fx Addidas – adidas, Schlecker – slecker. Dette hjælper dem der staver knap så godt.
38. Vis dine priser tydeligt for alle dine produkter.
39. Når du linker til et større billede af dine produkter, så sørg for, at det faktisk er større billeder.
40. Hvis du kun koncentrerer dig om kunder i Danmark, så sørg for at din webshop er på en server i Danmark. (Det hjælper både på hastigheden i e-forretningen, google ranking i Danmark og du bliver ikke filtreret fra i søgninger hvor man kun søger på ting fra Danmark).
41. Giv kunderne bonus tilbud. Både til nye kunder, gengangere og specielle tilbud til top køberne.
42. Gør det muligt for kunder at referere andre kunder. (Men husk at det nu er ulovligt at give en bonus for at referere folk ifølge ny regler på området).
43. Tre ting skal altid være synlig på produksiden, Produktets navn, Prisen og Køb produktet link.
44. Drop muligheden for at ”oprette en konto”. Når de har indtastet oplysningerne, kan du bagefter sende dem login informationer på deres indtastede mail.
45. Kend dine kunder. Hvis det mest fx er førstegangskunder, så lad være med have et ”login” først og derefter et ”registrer dig her” bagefter. Omvendt rækkefølge.
46. Hvis du ved noget er besværligt i din webshop, så hav altid et ”Hjælp” link i nærheden og forklar situationen på en letforståelig måde.
47. Hav et kort og nemt e-forretning domæne navn til når du skal forklare dig frem i telefonen.
48. Send varene så hurtigt som muligt. Bliver de sendt samme dag, vil du rimelig sikkert blive husket af kunden.
49. Brug en sikker SSL certifikat. (hvis du er i tvivl, henvend dig til PBS).
50. Hvis du reklamerer på forskellige andre websites, sørg for at du sender kunderne direkte til produktsider og ikke forsiden. Eller en speciel forsidet lavet til den reklame.
Læs alle 100 forskellige tips til din webshop i ebogen Webshop Hvordan – hvordan laver man en e-forretning.
2 Responses to “100 forskellige tips til din webshop”
Leave a Reply
Websitet for ebogen "Webshop Hvordan".
[…] http://webshop-hvordan.dk/100-forskellige-tips-til-din-webshop-47.htm […]
Rigtig mange gode råd, nr 30 forstår jeg ikke helt “30. Hold din indkøbsvogn så simpel som muligt, så kunden klikker væk når købet skal foregå.” der skal vist stå “så kunden IKKE klikker væk”